Producatorii si importatorii de lubrifianti auto si industriali spun ca in primul semestru al anului viitor volumele vandute vor scadea cu inca, 10% dupa ce pana acum vanzarile companiilor din aceasta piata s-au redus cu circa 30%.
Firmele de profil cred ca cea mai dura etapa a crizei economice va fi inregistrata abia in prima parte a anului viitor. "In primele noua luni din acest an, industria noastra s-a confruntat cu o contractie a pietei de aproximativ 30%. Volumul vanzarilor de lubrifianti auto si industriali depinde de evolutiile din toate industriile, in primul rand din industria auto. Evident, contractia economiei se proiecteaza in mod direct in restrangerea pietei de uleiuri de motor si industriale", spun reprezentantii Lubrichem, patronatul producatorilor si importatorilor de lubrifianti, chimicale si accesorii auto.
Lubrichem reprezinta peste 80% din piata romaneasca a lubrifiantilor industriali si auto, printre membri numarandu-se companii precum Chevron Romania care distribuie gama de lubrifianti Texaco, Elgeka-Ferfelis Romania, care comercializeaza gama de lubrifianti Shell, Lukoil Romania, MOL Romania, Prista Oil, OMV sau Premium Lubricants Romania care distribuie produsele Castrol, BP sau Aral.
Estimari pesimiste pentru 2010
Companiile de profil sunt de parere ca ceea ce este mai rau abia de acum inainte urmeaza si cred ca anul viitor se vor confrunta cu o reducere de 10% a volumelor vandute. Mai multe companii din diferite sectoare de activitate si-au exprimat pesimismul in ceea ce priveste sfarsitul acestui an si anul viitor, precizand ca lucrurile nu au cum sa se imbunatateasca in contextul in care puterea cumparatorilor scade din ce in ce mai mult, somajul creste, iar situatia economica in general se deterioreaza in lipsa unor masuri foarte clare anticriza.
"Analizand datele economice de care dispunem, estim