În timp ce majoritatea românilor asociază automobilul Dacia cu viaţa din timpul comunismului, foarte mulţi renunţând la acesta cu prima ocazie în favoarea unei maşini străine, publicaţia "Time", parteneră CNN, a publicat un pictorial intitulat "Dacia, maşina românească care a putut" ("The Dacia, the romanian car that could"), prin care scoate în evidenţă valoarea istorică şi socială a autoturismului românesc.
"Conceput la începutul regimului lui Ceauşescu, compania de automobile Dacia a produs primul model original în 1969 - Dacia 1300. Designul său a rămas aproape neschimbat timp de 35 de ani, rezistând soţilor Ceauşescu şi stăpânilor lor sovietici" - astfel începe descrierea autoturismului în pictorialul din "Time".
Vezi GALERIE FOTO
Fotografiile publicate în ediţia online a revistei prezintă modelele Dacia 1300 şi 1310 ca maşini care au făcut posibile vacanţele românilor petrecute prin ţară, dar şi desfăşurarea activităţii zilnice de muncă a acestora. De asemenea, "Time" notează povestea proprietarul unei Dacii, care a fost rugat de Nicolae Ceauşescu şi de soţia sa să-i ajute să fugă în timpul Revoluţiei din decembrie 1989.
Dacă Dacia este puternic legată de cultura românească, pasiunea pentru această maşină a ajuns până în Statele Unite ale Americii, unde modelul Dacia 1300 are o valoare istorică şi unde este disponibil pe piaţă în număr limitat.
Publicaţia "Time" descrie şi evoluţia brandului, care a cunoscut o dezvoltare industrială puternică începând cu 1999, când compania românească a fost cumpărată de Renault. Noile modele Dacia au pătruns pe piaţa auto europeană, unde peste 200.000 de maşini au fost vândute numai în anul 2009.