Magnatii media reuniti saptamana aceasta in statiunea americana Sun Valley manifesta un pesimism ce-l socheaza pe Rupert Murdoch, intr-un an in care Nielsen evalueaza doar pentru primul trimestru o scadere de 7,2% a cheltuielilor globale de publicitate TV, radio si in presa scrisa. Intre timp, New York Times intentioneaza sa aplice abonamente pentru accesarea continutului sau online. Iar retelele sociale asteapta o explozie a bugetelor de marketing dedicate, in urmatorii cinci ani.
Intr-un interviu acordat Fox Business Network, presedintele News Corp Rupert Murdoch s-a declarat "socat" de atmosfera in care se desfasoara, saptamana aceasta, reuniunea anuala a magnatilor media din statiunea americana Sun Valley, potrivit Reuters. "Se discuta daca am atins nivelul cel mai de jos sau daca vom cobori si mai mult, dar va lua ani si ani, cinci ani cel putin, inainte sa vedem o crestere reala", a spus Murdoch, vorbind despre efectele crizei economice asupra pietei de media si publicitate. Sefii altor companii mari, precum Eric Schmidt (Google), Jeff Zucker (NBC Universal) sau Howard Stringer (Sony Corp), citati de Reuters, impartasesc, la Sun Valley, pesimismul si precautia manifestate de Murdoch. Vezi transcrierea interviului acordat de Murdoch retelei Fox Business aici (eng.).Cheltuielile globale de publicitate TV, radio si in presa scrisa au scazut cu 7,2% in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform unei evaluari Nielsen citata de Marketingcharts.com. Raportul Nielsen arata ca piata nord-americana a inregistrat cea mai mare scadere procentuala regionala (-12,4%), SUA scazand cu 12,7%. Dar Europa a fost afectata cel mai mult, pietele nationale de publicitate scazand abrupt: -28,2% in Spania, -21.2% in Irlanda, - 19,1% in Italia, -14,7% in Marea Britanie. La nivel global, revistele au inregistrat cea mai mare scadere