• corespondenţă de la Paris
Uzina de la Craiova va ajuta Ford în creşterea cotei de piaţă din zonă, ne-a declarat Ingvar Sviggum (foto), vicepreşedintele Diviziei de marketing, service şi vânzări a Ford Europa.
•Jurnalul Naţional: Traversăm o perioadă de criză. Cum s-a comportat piaţa auto până acum, în 2010?
Ingvar Sviggum: Primele patru luni din acest an au fost foarte bune, apoi lucrurile au stagnat puţin, iar acum ne aşteptăm la o scădere. În ceea ce priveşte Ford, sunt câteva ţări unde merg bine vânzările, cum ar fi Rusia, Turcia, chiar şi în zona est-europeană a fost în regulă, dar au mers slab Spania, Portugalia, Grecia şi Irlanda. Oricum, în acest moment, Ford este a doua marcă din Europa.
•Cum aţi perceput piaţa românească în special?
Avem vânzări foarte bune în România, de 7%-8%, şi putem atinge 10% din cota de piaţă chiar în această perioadă. Trebuie să ne îmbunătăţim în continuare cota şi volumul pe care le comercializăm în România. Sunt totodată conştient de faptul că traversaţi o perioadă mai delicată economic, dar sunt optimist. Lucrurile se vor rezolva, iar fabrica de la Craiova va îmbunătăţi mult cifrele Ford din România. Nu ştiu cât anume, este dificil de făcut o asemenea previziune.
•Ani de-a rândul, românii au fost convinşi că maşinile străine care se comercializau în ţară erau diferite calitativ de cele vândute în Vest. Există strategii diferite de vânzare în funcţie de zonă?
Dacă au existat cândva, în orice caz acum nu este posibil. În pofida a tot ce se vehiculează, eu m-am convins că oamenii sunt la fel. Spaniolul are aceleaşi pretenţii de la o maşină ca şi olandezul sau românul. În principiu, sunt lucruri legate de spaţiu, siguranţă, consum. Ca să răspund direct la întrebare, Ford vinde aceeaşi maşină şi în Germania,