Eliberarea terenurilor ocupate de garajele începe prin inventarierea construcţiilor de acest fel şi a posibilităţii de amenajare a parcărilor.
Părerile timişorenilor, postate pe www.adevarul.ro sunt împărţite. Cititorii au prezentat argumente interesante atât pentru demolare, cât şi pentru menţinerea garajelor.
Cititorii au la dispoziţie şi un sondaj pe această temă.
Redacţia Adevărul din Timişoara invită toţi timişorenii interesaţi de subiect să participe la această dezbatere pe site-ul ziarului nostru, în secţiunea dedicată oraşului Timişoara.
În zilele următoare vom publica articole, cu opinii pro şi contra oferite de oameni simpli dar şi de specialişti în urbanism şi ştiinţe juridice. La finalul dezbaterii, opiniile exprimate şi concluziile discuţiilor vor fi înaintate Consiliului Local Timişoara, însă înainte ca aleşii locali să discute situaţia garajelor.
Cum stăm ?
În Timişoara sunt aproximativ 8.000 de garaje, dintre care 2.000 sunt în litigiu pentru că terenurile de sub ele sunt revendicate de către vechii proprietari. Din cele 8.000 de baterii de garaje, aproximativ 700 sunt construite ilegal. În aceste condiţii, mai mulţi consilieri vor să propună o rearanjare a garajelor, dar mai ales demolarea celor ilegale. „Problema se poate pune doar pentru garajele ilegale, pentru că dacă oamenii au obţinut o autorizaţie, nu ai ce să le faci”, a spus consilierul Valentin Moldovan.
Susţine demolarea garajelor ilegale
În acelaşi timp, unul dintre cei mai înfocaţi susţinători ai demolării garajelor este consilierul Adrian Pau. „Susţin în continuare ideea. Am vorbit şi la Direcţia de Urbanism, iar acum se identifică toate garajele ilegale. În mare parte trebuie demolate pentru că oraşul are nevoie de parcări nu de garaje”, a spus Adrian Pau.
Primarul nu se imp