Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a lăsat astăzi să se înţeleagă că ipoteza mâinii criminale în cazul deraierii trenului din localitatea Cârcea ar putea să nu se confirme. Berceanu susţine că subfinanţarea sistemului feroviar este miezul problemei în cazul accidentelor din ultima vreme.
Citeşte şi:
Deraierea acceleratului în apropiere de Craiova, posibil act criminal
Primele fotografii cu trenul deraiat în apropierea Craiovei
Procurorii audiază trei angajaţi ai CFR în cazul trenului deraiat
Misterul catastrofei feroviare stă într-un chiştoc şi o casetă video
Două persoane au deraiat trenul de la Cârcea, una singură este anchetată
Varianta unui act intenţionat în cazul deraierii acceleratului 1692 care se îndrepta spre Bucureşti în dimineaţa zilei de 21 septembrie nu mai este susţinută cu tărie de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Oficialul declara la acea vreme că, din primele cercetări făcute la faţa locului, la Cârcea, anchetatorii merg pe ipoteza unei mâini criminale. Berceanu a declarat azi că afirmaţiile făcute imediat după accident au fost făcute „la cald”. „V-am spus care erau primele păreri ale celor care făceau ancheta. Nu ştiu dacă se vor confirma sau se va constata că adevăratul miez al acestor probleme a fost altul”, a spus astăzi Berceanu.
Lipsa fondurilor pentru investiţii, miezul problemei
Ministrul e de părere că toate incidentele din sistemul feroviar petrecute în ultima vreme au la bază subfinanţarea ministerului pe care îl conduce. Deşi rapoarte ale autorităţilor centrale au relevat faptul că infrastructura feroviară este învechită şi are nevoie de investiţii urgente, în acest sens au fost alocaţi puţini bani. „Din cauza lipsei de bani de 20 de ani încoace, până la urmă aici e rădăcina tuturor lucrurilor. Au fost sume extrem de mici alocate pentru investiţii