Twitter, „alimentat“ de telefoane mobile şi de „impulsuri“ de 140 de caractere pe internet, a atins cote nebănuite în urmă cu un an, în timp ce Facebook a eclipsat MySpace şi a devenit în 2009 cea mai mare reţea socială on line.
„Aceştia sunt marii câştigători. Facebook s-a triplat ca mărime în acest an“, a declarat Jason Keath, consultant media şi fondator al SocialFresh.com, informează Yahoo! News. „Twiiter a crescut imens, avea două-patru milioane de utilizatori la începutul lui 2009, iar acum are aproape 40 de milioane“, a adăugat Keath.
Cu 350 de milioane de membri, „dacă Facebook ar fi o ţară, ar fi a patra în lume ca populaţie“, a afirmat Scott Stanzel, fost secretar pentru relaţia cu presa în administraţia Bush. „Nu cred că, în urmă cu un an, cineva ar fi crezut că Twitter poate să dobândească influenţa pe care o are acum“, a mai spus Stanzel, care conduce în prezent compania de consultanţă PR Stanzel Communications, cu sediul în Seattle. Ascensiunea rapidă a Twitter a condus la apariţia unor oferte de preluare din partea Google sau Facebook în valoare de sute de milioane de dolari, pe măsură ce influenţa în domeniul comunicaţiilor şi al răspândirii informaţiilor s-a făcut simţită tot mai puternic în 2009.
În iunie, Departamentul de Stat american a solicitat Twitter să îşi amâne întreruperea serviciului odată cu operaţiunile periodice de mentenanţă deoarece acesta era folosit foarte mult de nemulţumiţii de rezultatul alegerilor prezidenţiale din Iran.
Recent, Google şi Microsoft au început să integreze mesaje Twitter în motoarele lor de căutare, o caracteristică descrisă drept căutare în timp real. „Invazia“ de dispozitive tip smartphone a contribuit mult la dezvoltarea Twitter, potrivit afirmaţiilor lui Jack Levin, cofondator şi director executiv al ImageShack, compania care susţine yfrog.com, un serviciu de găzduire a imaginilor şi