Ministerul Educaţiei precizează că decizia ministrului Liviu Pop legată de baremul probei de luni de la evaluarea naţională, potrivit căreia vor fi punctate ambele răspunsuri controversate ("subiectivă" şi "predicativă"), se fundamentează pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română.
"Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Române. Reprezentanţii Institutului Lingvistic «Iorgu Iordan - Al. Rosetti », cel mai important for în domeniul normării gramaticii limbii române, susţin că în speţa care a făcut obiectul dezbaterii răspunsul este ambivalent - atât subiectivă, cât şi predicativă, în funcţie de context sau de intonaţie, lucru subliniat de Gramatica Academică a Limbii Române (GLAR), conform aceloraşi surse. La rândul lor, cadrele didactice specializate în limba şi literatura română au remarcat aceeaşi ambuiguitate a răspunsurilor. Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au răspuns pe cele două variante, respectiv 42% subiectivă şi circa 40% predicativă. Acest fapt reflectă indubitabil opiniile formulate de specialişti", se precizează într-un comunicat remis MEDIAFAX, miercuri seară, de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS).
În urma deciziei lui Pop, la corectarea lucrărilor de la proba de luni, ambele răspunsuri în discuţie ("subiectivă" şi "predicativă") vor primi câte şase puncte, după ce, până acum, baremul probei de română prevedea că răspunsul corect este "subiectivă".
Ministrul Pop a susţinut că nu va permite discriminarea niciunui elev şi că, în orice decizie ministerială, trebuie să primeze interesul elevilor şi egalitatea de şanse la educaţie a acestora, se mai arată în comunicat.
MECTS precizează că variantele de subiectele pentru proba de limba şi literatura română au fost definitivate şi aprobate în lun