Copiii sunt foarte buni când e vorba să îşi piardă timpul şi fac asta în mod special în faţa calculatorului, fapt care conduce la scăderea rezultatelor obţinute la şcoală, arată un studiu realizat de profesorul Ofer Malamud, de la Universitatea Chicago, şi românul Cristian Pop-Eleches, de la Universitatea Columbia, citat de ziare.com.
Dacă şcolarul are calculator personal şi nu este supravegheat de un adult atunci când navighează pe Internet, asta se reflectă automat în rezultatele lui şcolare, mai arată studiul publicat în New York Times.
Cercetarea s-a bazat pe un studiu facut în România, după derularea programului susţinut de Guvern, potrivit căruia elevii şi studenţii cu venituri reduse pot beneficia de un ajutor de 200 de euro din partea statului, pentru a-şi cumpără un calculator.
De această măsură urmau să beneficieze 25.000 de tineri cu vârste de până la 26 de ani. Rezultatele au arătat că folosirea calculatorului de către elevi a dus la pierderea timpului, în detrimentul învăţatului.
"Am înregistrat un efect negativ al cunoştinţelor în rândul elevilor. În rândul familiilor care au beneficiat de acea sumă şi şi-au cumpărat un calculator, elevii au avut note mai mici la engleză, matematică şi romană", a declarat Ofer Malamud.
Deşi nu erau conectaţi la Internet şi spuneau că folosesc calculatorul pentru teme, s-a dovedit că de fapt ei se jucau.
În SUA, Jacob L. Vigdor şi Helen F. Ladd, profesori la Universitatea Duke, au raportat rezultate similare. Ei spun că au constatat că, în perioadă 2000-2005, studenţii au obţinut rezultate mai slabe la testele de la matematică. Copiii sunt foarte buni când e vorba să îşi piardă timpul şi fac asta în mod special în faţa calculatorului, fapt care conduce la scăderea rezultatelor obţinute la şcoală, arată un studiu realizat de profesorul Ofe