În aceste zile, viceprimarul Adrian Gabor şi directorul Direcţiei de Servicii Sociale, Mariana Topoliceanu, vor prelua de la Direcţia de Sănătate Publică toată gestiunea legată de cabinetele medicale din unităţile de învăţământ de pe teritoriul municipiului Braşov. În acest fel se va pune în aplicare Ordonanţa de Urgenţă nr. 162/2008, prin care se prevede ca autorităţile locale să primească atribuţii şi competenţe pentru ca, o dată cu finanţarea adecvată a unităţilor sanitare spitaliceşti, să poată lua decizii pentru îngrijirea sănătăţii populaţiei din zonă. Este vorba de personalul medical care îşi desfăşoară activitatea în şcolile şi liceele oraşului, precum şi cei de la Universitatea „Transilvania”. Consilierii locali PD-L Daniela Felegean şi Mihai Costel spun că în această ordonanţă se specifică faptul că de la bugetul local vor fi asigurate cheltuielile cu salariile acestor cadre medicale, precum şi cele cu medicamentele şi materialele necesare, însă nu se spune nimic despre dotarea şi modernizarea cabinetelor din şcoli, licee şi universitate, din punct de vedere al asigurării cheltuielilor. „Trebuie găsită o sursă de finanţare, deoarece aceste cabinete medicale trebuie să aibă un anumit standard, care acum este deficitar. Este posibil să fie accesate fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional. Acest lucru îl vom verifica în perioada următoare”, susţine Mihai Costel.
Prin punerea în aplicare a acestei prevederi legale, organigrama Direcţiei de Servicii Sociale se va mări cu Compartimentul de asistenţă medicală din unităţile de învăţământ, care va avea 21 de medici şi 67 de asistente medicale.
În acest sens, în scurt timp va avea loc o dezbatere publică cu directorii din unităţile de învăţământ, precum şi cu medicii, după care se va realiza un plan de investiţii. În aceste zile, viceprimarul Adrian Gabor şi directorul Direcţiei de Servici