Din data de 10 aprilie 2006, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a început să trimită, prin poştă, contribuabililor persoane fizice plicurile cu pachetul informaţional cu formularele de declaraţii de venit aferente anului fiscal 2005. 17.149 de braşoveni vor primi formularele, aceştia având venituri din mai multe surse.
Pachetul informaţional cuprinde două formulare ale „Declaraţiei speciale privind veniturile realizate”, personalizată, ghidul de completare a formularelor, scrisoarea adresată contribuabililor, precum şi plicul destinat trimiterii de către contribuabili a declaraţiilor la organul fiscal.
Printre primele judeţe cărora le-au fost trimise plicurile (aproximativ 115.000 de exemplare), se numără judeţele Argeş, Arad, Alba, Bistriţa Năsăud, Bacău, Bihor, Braşov, Brăila, Buzău, Giurgiu, Hunedoara, Neamţ şi Olt.
ANAF recomandă contribuabililor ca, înainte să completeze formularele declaraţiei de venit, să consulte ghidul de completare primit. În cazul în care contribuabilii, după consultarea ghidului, mai au nelămuriri privind modul de completare a formularelor de declaraţie, pot solicita informaţii suplimentare, prin telefon sau direct de la orice administraţie fiscală, la compartimentul pentru asistenţa contribuabililor.
Contribuabilii sunt rugaţi ca după completarea formularelor de declaraţie de venit, să introducă un exemplar în plicul primit, păstrând celălalt exemplar. Plicul cu formularul declaraţiei completat se depune la oficiul poştal cel mai apropiat, de unde se primeşte o recipisă ca dovadă a respectării obligaţiei de declarare a veniturilor. Pentru transmiterea, prin poştă, a declaraţiei de venit completată, recomandăm contribuabililor să utilizeze plicul cu indicaţia „CR” primit, acesta fiind un plic special, pentru care nu trebuie să achite taxele poştale. În cazul în care vor utiliza un alt plic, taxele poştale