Mazda a lansat in Romania cea de-a treia generatie a modelului Mazda6, disponibila la acelasi pret indiferent de caroserie, sedan sau combi.
Pretul de pornire este de 21.690 euro cu TVA pentru motorizarea de 2 litri 145 CP benzina cu transmisie manuala cu 6 trepte.
Noua Mazda6 vine cu trei propulsoare pe benzina, 2 litri 145 CP si 165 CP, 2,5 litri 192 CP si doua motoare diesel de 2,2 litri 150 CP si 175 CP.
Modelul ales pentru test a fost un 2,2 litri diesel 175 CP cu transmisie automata, interior din piele bej si navigatie Tom Tom, in echiparea de varf Revolution. Pretul acestuia este de 33.000 euro cu TVA.
Consumul extraurban in timpul testului a fost de 5,1 litri la 100 km, la viteze intre 50 si 130 km/h.
Pe sosea Mazda6 este foarte confortabila, iar sunetul motorului diesel chiar si cand stai pe loc iti lasa impresia ca esti la volanul unei masini electrice. Insonorizarea motorului diesel este peste cea a modelelor germane. Noul model este mai lung si ofera acum mai mult spatiu, atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei din spate.
Pentru noul model, inginerii japonezi au ranforsat caroseria cu otel ultrarezistent imbunatatind rigiditatea cu peste 30% si reducand considerabil greutatea.
Interiorul este sportiv si elegant datorita scaunelor din piele si fetelor de usi, mai putin inspirat este bordul care pare cam sobru. Ceasurile de bord aduc un pic cu modele germane de la Mercedes, sunt negre si iluminate cu alb.
Comenzile sunt intuitive, materialele sunt placute la atingere, iar sistemul audio Bose vine ca o completare la senzatia de relaxare oferita de sedan.
Mazda6 are langa frana de mana un buton rotativ de control pentru reglajele sistemului audio, setarile masinii, hands-free-ul telefonului sau sistemul de navigatie prin satelit. Acesta este standard incepand cu nivelul de echipare Challenge. Tot