Departamentele de resurse umane tind sa se inconjoare tot mai mult de lucruri care costa, cum sunt trainingurile sau sistemele complicate de evaluare, pierzand din vedere lucrurile simple, care conteaza de fapt pentru oameni.
"In resurse umane tendinta este de a aplica multe retete, softuri, programe, si aceasta formalizare duce la pierderea relatiei cu oamenii. Intotdeauna am respectat companiile care practica respectul, nu doar il declara", spune Roxana Tesiu, manager de resurse umane al Wipro Technologies Romania, filiala locala a Wipro, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de outsourcing si software din India.
Lucrurile care conteaza pentru candidati sunt cele simple, cum ar fi respectarea orei stabilite pentru interviu sau primirea unei notificari dupa interviu prin care sa fie anuntati daca au primit sau nu jobul.
Managerul de HR al Wipro spune ca este foarte importanta atitudinea in timpul interviului.
"Relatia este bilaterala: nu doar noi evaluam candidatii. Si ei ne evalueaza pe noi. Trebuie sa le oferi oamenilor ceea ce iti place sa primesti, sa atingi partea umana, nu sa te limitezi doar la bifarea unui proces", afirma ea, declarand ca o astfel de atitudine este foarte buna si in ceea ce priveste retentia.
"Secretul retentiei este ceea ce faci pentru angajati in primele patru saptamani. Practic, un angajat ia decizia de a ramane sau nu in companie in prima luna de la angajare. Tot ce se intampla in jurul sau dupa aceasta perioada de timp ii valideaza decizia", spune Roxana Tesiu. Mai exact, daca esti atent la ceea ce se intampla in perioada de inductie, reduci timpul ulterior pe care il petreci incercand sa il "multumesti" pe angajat si sa il convingi sa nu plece.
Wipro a intrat pe piata locala in 2006, insa a demarat efectiv operatiunile abia anul trecut, fiind o prezenta relativ discreta pe piata