Foto EvZ
Chiar daca vremea oamenilor „sandwich board”, care fac reclama la diverse produse, a trecut, compania americana Ford vrea sa-si foloseasca angajatii in scopuri publicitare.
Producatorul de automobile le-a cerut acestora sa se comporte ca „reclame mobile” pentru companie, mai ales acum, cand Ford se lupta sa-si impuna brandul si sa „infloreasca” pe piata din Statele Unite.
Noua cerinta a conducerii nu a venit ca un zvon printre angajatii companiei. Toti cei care lucreaza full-time la Ford au primit, la inceputul saptamanii, un e-mail pe adresele din reteaua companiei, semnat chiar de Ray Day, directorul executiv de comunicare de la Ford Motor.
Toate aceste ordine indreptate catre angajatii Ford i-au fost aduse la cunostinta lui Ray Day chiar de presedintele producatorului american de automobile, Mark Fields, in scrisoarea electronica saptamanala prin care comunica cu subalternii sai.
In acest e-mail, Fields le cere explicit angajatilor sa vorbeasca despre Ford cu prietenii, cu familia sau cu orice reprezentant media cu care intra in contact.
Prietenii, posibili clienti
„O reputatie intr-un continuu proces de imbunatatire duce la cereri mai mari din partea clientilor nostri si, intr-un final, la mai multe vehicule vandute”, a scris Fields in mesajul trimis vineri.
O copie a acestui mesaj a ajuns si la ziarul „The Detroit News”, care l-a dat publicitatii. „In afara companiei, fiecare dintre noi este o sursa mobila de reclama pentru companie in fata lumii din jurul nostru.
Trebuie sa luam acest rol foarte in serios, ca si cum am vorbi cu vecinii nostri, cu prietenii de la munca si cu oricine intram in contact”, le-a mai solicitat directorul Ford angajatilor.
Mark Fields a tinut sa le dea si cateva sfaturi acestora: sa adopte un ton mult mai increzator - „acea