Steve Jobs este renumit pentru stilul sau agresiv si persuasiv de a conduce, caracteristici care l-au ajutat sa depaseasca si sa impiedice companii concurente foarte puternice. Intrebarea de pe buzele tuturor este insa daca succesorul sau, Tim Cook, va fi destul de agresiv, intuitiv si inovativ pentru a putea intra pe noi segmente de piata, precum TV si publishing, unde Apple este abia la inceput, scrie Wall Street Journal.
Provocarea reala pentru Cook va fi in momentul in care nu va mai beneficia de “mostenirea” lasat de Jobs si va trebui sa cucereasca noi piete fara ajutorul sau. Executivi din companii de media, de exemplu, nu se arata prea incantati sa ofere control asupra produselor proprii si se tem ca Apple va diminua profiturile lor. Tim Cook va trebui sa ii atraga pe acestia.
Investitorii sunt deocamdata alaturi de noul management – valoarea actiunilor Apple a coborat la finalul saptamanii trecute cu 0,65%.
Provocarea imediata pe care va trebui sa o infrunte Cook va fi sa puna in miscare, mai rapid, planurile Apple de a intra pe o piata cheie – video digital. Apple lucreaza la o noua tehnologie de a oferi video catre televiziuni, si ar putea lansa un serviciu de TV pe baza de abonament, conform unor surse din piata familiare cu situatia.
Spre deosebire de iPod-uri si muzica, unde Apple domina, batalia asupra online video ramane deschisa si compania va avea de infruntat concurenta puternica.
Totodata, serviciile de carti, ziare si reviste digitale sunt inca la inceput pentru Apple.
Chiar daca Tim Cook este dispus sa isi asume riscurile pe care Jobs si le-a asumat, board-ul companiei “va fi cu ochii” pe el indeaproape, conform lui George Colony, director executiv al Forrester Research. “Apple nu va mai indrazni sa faca salturile pe care le realiza sub conducerea lui Jobs”, spune el.
Totodata, Tim Cook va tre