* eroziunea de mal de pe râul Buzău continuă să se apropie periculos de mult de această şosea de la marginea judeţului * situaţia poate fi salvată doar prin regularizarea albiei râului printr-o "tăiere de cot" * bani există, dar lucrarea nu poate fi făcută fiindcă Primăria Racoviţa nu pică de acord cu Direcţia Silvică asupra compensaţiei necesare pentru scoaterea unui teren din fondul forestier * după ce cotidianul nostru a publicat, în ianuarie, un articol pe această temă, autorităţile judeţene s-au implicat, însă rezultatele palpabile întârzie * dacă nu se face nimic în cel mai scurt timp, DJ 202A va fi distrus, aspect ce poate afecta serios bugetul judeţului
Eroziunea de mal care pune în pericol drumul judeţean 202A dintre Gradiştea şi Racoviţa continuă să se extindă, iar autorităţile locale şi judeţene încă nu au luat nicio măsură concretă pentru a stopa fenomenul. Reamintim că în apropierea comunei Racoviţa, albia râului Buzău a început să devieze, în urmă cu câţiva ani, după ce bucăţi din mal au fost dislocate în mod repetat de viituri. În ultimii cinci - şase ani, râul a format o buclă ce se apropie periculos de mult de DJ 202A. Astfel, dacă înainte de a începe eroziunea de mal Buzăul curgea la câteva sute de metri de şosea, în momentul de faţă între cursul râului şi drumul asfaltat mai sunt doar câteva zeci de metri. La mijlocul lunii ianuarie, mai erau cam 40 de metri până la şosea. Între timp, eroziunea a înaintat cu aproape 10 metri, după cum ne-a informat, marţi, 5 februarie, primarul din Racoviţa, Ion Mărgărit. Acesta spune că, dacă nu se iau măsuri, într-o lună - două şoseaua va fi ruptă în două de râul Buzău.
După cum vă informam într-un articol publicat recent de cotidianul nostru, soluţia pentru salvarea drumului ar fi o aşa-numită "tăiere de cot", adică săparea unui canal care să preia apele Buzăului, pentru regularizarea