Compania de cercetare ISRA Center Marketing Research, cel mai mare jucator independent pe piata de profil, mizeaza anul acesta pe o cifra de afaceri de cel putin 1,6 milioane de euro, in linie cu rezultatele de anul trecut, jumatate din venituri fiind generate de clientii din industria bunurilor de larg consum.
“Pentru anul acesta ne dorim sa ne pastram cel putin la nivelul din 2009, dar s-ar putea sa inregistram o usoara crestere, evolutie sustinuta de contractele incheiate pe o perioada mai lunga de timp si de mixul de clienti – companii din FMCG si din farma (in special consumer healthcare)”, a declarat pentru Wall-Street Alice Mihai (foto), business development director in cadrul ISRA Center Markerting Research.
Ca pondere, clientii din industria bunurilor de larg consum (fast moving consumer goods – FMCG) genereaza putin peste jumatate din veniturile totale, restul fiind impartit intre farma (40%), telecom, institutii bancare si automotive. Astfel, cei mai mari clienti care au incheiat contracte cu ISRA sunt BAT (producator de tigari), URBB (producator de bere), Muller (producator de lactate), PepsiCo (pe segmentul de gustari), Strauss (producator de cafea). In ceea ce priveste segmentul farma, cele mai multe incasari vin de la producatorii/importatorii GlaxoSmithKline, Pfizer, AstraZeneca, Eli Lilly si Abbott.
“Daca cei din FMCG au adoptat in prima jumatate a anului o atitudine de expectativa, mai rezervata in a-si cheltui bugetele, cei din farma au continuat sa-si faca <
In ceea ce priveste evolutia pietei de cercetare, anul trecut s-a inregistrat un declin de