Acordarea de prime si bonificatii de sfarsit de an au devenit o traditie si in randul companiilor romanesti, ajungand la o valoare cuprinsa intre 25-50% din salariul brut lunar al angajatilor.
Majoritatea companiilor acorda prime de sfarsit de an pentru a rasplati eforturile angajatilor depuse pentru atingerea obiectivelor fixate de organizatie de-a lungul anului respectiv, dar si pentru contributia acestora la dezvoltarea business-ului.
„Primele de sfarsit de an se acorda in functie de performantele angajatilor si de rezultatele muncii acestora, insa faptul ca acordarea lor a devenit o traditie a determinat orientarea managementului companiilor spre recompensarea tuturor angajatilor, nu doar a celor mai performanti”, a spus, pentru Wall-Street, Laura Husti-Radulet, PR Specialist Lugera & Makler.
Astfel, companiile pot alege sa recompenseze si sa isi fidelizeze angajatii prin organizarea unor petreceri de sfarsit de an, prin acordare de cadouri sau de bonusuri, cat si prin recompensarea „personalizata”, in functie de realizarile profesionale ale fiecarui angajat sau ale celor care au contribuit in mod evident la dezvoltarea afacerii.
„Primele de sfarsit de an pot atinge valori cuprinse intre 25-50% din salariul brut lunar al angajatilor, insa putem intalni si situatii in care prima ajunge la 1-2 salarii lunare brute, in functie de pozitia ocupata in societate”, a adaugat Laura Husti-Radulet.
De asemenea, sfarsitul anului reprezinta si o buna ocazie pentru renegocierea salariului, fiind perioada in care se stabilesc bugetele pentru anul ce urmeaza. In acest fel, pe baza evaluarilor si a autoevaluarilor, angajatii au ocazia de a solicita mariri de salariu sau beneficii suplimentare.
„Acordarea primelor de sfarsit de an contribuie la crearea unui climat organizational „sanatos”, in care angajatii simt ca sunt recompensati p