Cei care au făcut simulări pentru taxa auto pe calculatorul oficial de pe site-ul ANAF au putut observa că pentru maşinile mai noi, nivelul taxei este mai mare decât pentru cele mai vechi pentru criterii de normă de poluare, cantitate de noxe şi capacitate cilindrică identice.
Astfel, pentru o maşină veche de 5 ani cu o capacitate de 1,6 litri, cu o normă Euro 4 şi 169 de grame de CO2/km, taxa auto este de 655 de euro. Pentru o maşină cu o vechime de 6-9 luni şi aceleaşi caracteristici, taxa auto este de 950 de euro.
Potrivit preşedintelui Administraţiei pentru Mediu, Gheorghe Popescu, taxa pentru maşinile noi sau care circulă de puţin timp pe străzi este mai mare decât cea percepută în cazul autoturismelor înmatriculate în urmă cu 5-6 ani, pentru că se aplică principiul "poluatorul plăteşte", regulă impusă de Comisia Europeană, anunta Capital. Cei care au făcut simulări pentru taxa auto pe calculatorul oficial de pe site-ul ANAF au putut observa că pentru maşinile mai noi, nivelul taxei este mai mare decât pentru cele mai vechi pentru criterii de normă de poluare, cantitate de noxe şi capacitate cilindrică identice.
Astfel, pentru o maşină veche de 5 ani cu o capacitate de 1,6 litri, cu o normă Euro 4 şi 169 de grame de CO2/km, taxa auto este de 655 de euro. Pentru o maşină cu o vechime de 6-9 luni şi aceleaşi caracteristici, taxa auto este de 950 de euro.
Potrivit preşedintelui Administraţiei pentru Mediu, Gheorghe Popescu, taxa pentru maşinile noi sau care circulă de puţin timp pe străzi este mai mare decât cea percepută în cazul autoturismelor înmatriculate în urmă cu 5-6 ani, pentru că se aplică principiul "poluatorul plăteşte", regulă impusă de Comisia Europeană, anunta Capital.