Uniunea Europeană facilitează accesul consumatorilor din Europa la justiţie, astfel încât aceştia să-şi exercite efectiv drepturile, atunci când, de exemplu, comerciantul uită să livreze produsele comandate online, UE recunoscând faptul că procedura este relativ necunoscută chiar şi judecătorilor, potrivit Mediafax.
Procedura europeană cu privire la cererile cu valoare redusă reprezintă una dintre soluţiile disponibile pentru a soluţiona litigii transfrontaliere în cazurile care implică sume de 2.000 de euro sau mai mici, însă, deşi procedura este disponibilă încă din 1 ianuarie 2009, este puţin utilizată.
"Căutarea asiduă transfrontalieră a unor oportunităţi de cumpărare avantajoasă reprezintă o modalitate pentru consumatori de a obţine «cea mai bună ofertă» la nivelul pieţei interne a UE. Posibilitatea de a cumpăra online face ca aceste oportunităţi să fie tot mai accesibile. Uneori însă, cumpărarea poate deveni problematică: ar putea exista o problemă cu produsele sau cu livrarea. Pentru a evita proceduri juridice dificile, costisitoare şi consumatoare de timp, Uniunea Europeană facilitează accesul consumatorilor din Europa la justiţie, astfel încât aceştia să-şi exercite efectiv drepturile", informează, vineri, Comisia Europeană.
Un nou raport al Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), care a fost dat publicităţii vineri, arată că această procedură uşor de utilizat, disponibilă începând cu 1 ianuarie 2009, este puţin utilizată. Aceasta se datorează în principal faptului că judecătorii nu sunt la curent cu procedura, ceea ce Comisia intenţionează să rezolve cu promptitudine.
Vicepreşedintele Comisiei, doamna Viviane Reding, comisarul UE pentru justiţie, a afirmat: "Consumatorii europeni ar trebui să se simtă în siguranţă atunci când cumpără bunuri şi servicii pe piaţa unică fără a se confrunta cu riscuri suplimentare. În c