Clienţii posomorâţi speră că dacă merg cumpărături îşi vor „ridica” respectul de sine, dar această terapie îi va face să cheltuie mai mult pentru un produs şi să va ajunge să regrete acest lucru, arată un nou studiu.
Potrivit cercetării ale cărei rezultate au fost anunţate la congresul anual al Societăţii pentru Psihologia Socială şi a Personalităţii, persoanele introspective care sunt deprimate tind să cheltuie mai mulţi bani pe acelaşi produs comparativ cu alte persoane care sunt neutre din punct de vedere emoţional. Studii anterioare au trasat o legătură între stare psihologică şi cheltuieli.
„Este o combinaţie între tristeţe şi atenţie care atrage efectul”, susţine Cynthia Cryder, dela Universitatea Carnegie Mellon. „Aceste persoane încearcă să îşi crească valoare personală şi o modalitate de a face acest lucru este să achiziţioneze bunuri materiale”, a explicat cercetătorul.
Pentru a evita regretele de mai târziu, în legătură cu achiziţiile făcute este ca persoana în cauză să conştientizeze faptul că este tristă. Oamenii de ştiinţă au observat în cazul participanţilor la studiu că aceştia nu aveau vreo idee că felul în care se simţeau le influenţa deciziliile la shopping. (L.S.)
Clienţii posomorâţi speră că dacă merg cumpărături îşi vor „ridica” respectul de sine, dar această terapie îi va face să cheltuie mai mult pentru un produs şi să va ajunge să regrete acest lucru, arată un nou studiu.
Potrivit cercetării ale cărei rezultate au fost anunţate la congresul anual al Societăţii pentru Psihologia Socială şi a Personalităţii, persoanele introspective care sunt deprimate tind să cheltuie mai mulţi bani pe acelaşi produs comparativ cu alte persoane care sunt neutre din punct de vedere emoţional. Studii anterioare au trasat o legătură între stare psihologică şi cheltuieli.
„Este o combinaţie între tristeţe şi atenţie care atrage e