Inspectoratul Judeţean de Poliţie Alba va demara în perioada următoare un plan de măsuri privind reducerea riscului rutier pe Drumul Naţional 1 şi Drumul Naţional 7, două tronsoane pe care, doar anul trecut, au avut loc nu mai puţin de 38 de accidente grave, soldate cu decesul a 16 persoane şi rănirea gravă a altor 56 de persoane.
În scopul reducerii accidentelor, oamenii legii vor organiza acţiuni tematice în sistem releu, în colaborare cu Autoritatea Rutieră Română Alba şi Registrul Auto Român şi împreună cu judeţele Sibiu, Hunedoara şi Cluj, iar DN1 va fi împărţit în 3 sectoare de responsabilitate. Pe acest drum naţional european a fost identificat un “punct negru”, respectiv sectorul de drum cuprins între km 412+500 m şi km 413+500 m, pe raza comunei Miraslău. Aici, în perioada 15 noiembrie 2004 – 14 noiembrie 009 au fost înregistrate 10 accidente grave de circulaţie, soldate cu 6 morţi şi 11 răniţi grav. În ciuda faptului că pe acest sector de drum s-au realizat amenajări rutiere pentru creşterea gradului de siguranţă, în ultimii 5 ani au mai fost semnalate alte trei persoane decedate, 6 rănite grav şi 5 rănite uşor.
Tot pe DN1, sectorul de drum cuprins între km 420 şi km 430, pe raza comunei Unirea a fost catalogat drept o zonă cu risc ridicat. În ultimii ani, pe acest tronson au avut loc 6 accidente grave, soldate cu 3 morţi şi alţi 10 răniţi.
În ceea ce priveşte Drumul Naţional 7, poliţiştii au identificat şi aici un “punct negru”, respectiv sectorul de drum cuprins între km 334+100m şi km335+100m, pe raza comunei Vinţu de Jos. În perioada 18 ianuarie 2006 – 17 ianuarie 2011, în această zonă au avut loc 10 accidente grave, soldate cu 4 morţi şi 13 răniţi grav. Ca zonă cu risc accidentogen ridicat pe acest drum naţional este sectorul de drum cuprins între km 337+500 m şi km 340+000 m, pe raza comunelor Vinţu de Jos şi Blandiana. Aici, în an