De la vârsta de 11 ani a prins drag de automobilele vechi, care l-au fascinat prin eleganţa şi sobrietatea lor. Pasiunea pentru tehnică a căpătat-o de la bunicul său, inginerul Ovidiu Gulie.
Bogdan Coconoiu nu este doar un simplu pasionat al automobilelor de epocă. Pentru el fiecare piesă este plină de istorie şi însemnătate. „Şurubăreşte“ şi le dă viaţă micilor „bijuterii“ în garajul său propriu, în timpul liber pe care îl are.
Le caută piese, le curăţă, le potriveşte, toate cu rabdare infinită, doar pentru a readuce în zilele noastre un crâmpei din istoria automobilismului. „În timp mi-am utilat garajul personal, dar pentru unele operaţiuni de genul tinichigerie sau vopsitorie apelez la firme specializate în acest domeniu“, explică Bogdan Coconoiu.
20 de ore de muncă, în timpul liber
Membru fondator al Retromobil Club România, al cărui vicepreşedinte este acum a pornit în 1998 de la zero, după cum el însuşi spune. Acum îşi împarte timpul între profesie şi pasiune, ajungând să lucreze şi câte 20 de ore pe zi. Când are treabă pe la diferite ateliere, foloseşte bicicleta, pentru că nu-i place să stea blocat în trafic.
De profesie nu este nici mecanic şi nici măcar inginer, este economist, dar îşi împarte timpul liber între meseria sa de bază şi pasiune. „Bunicul meu, inginerul Ovidiu Gulie, mi-a insuflat pasiunea pentru tehnică şi în special pentru automobile.
De maşinile de colecţie m-am îndrăgostit în 1984, când am asistat din întâmplare la Raliul de la Sinaia. Una dintre maşinile care mă fascina cel mai mult în copilărie, Aero, o maşină cehoslovacă, este astăzi în colecţia mea“, mai spune colecţionarul.
Steyr, veterana colecţiei
În colecţia sa personală are patru maşini recondiţionate de el însuşi: un Steyr 100 Cabriolet din 1935, un Aero 30 roadster din 1937, o Lanci