Acţionarii companiei braşovene vor decide la mijlocul lunii iunie cedarea activelor pentru participarea la majorarea de capital a Eurocopter România, deşi sindicatele susţin că în cel mult un an firma braşoveană se va închide în cazul realizării acestei operaţiuni
Acţionarii IAR Ghimbav se vor întâlni pe 15 iunie pentru a hotărî cedarea halei montaj ca aport de capital la societatea Eurocopter România, în acest fel fiind cedată practic activitatea de mentenanţă a elicopterelor. „Pe această activitate, IAR Ghimbav are 120 din cei 300 de angajaţi, ceea ce înseamnă că vom mai rămâne cu doar 180. Noi ne-am opus în Consiliul de Administraţie acestei măsuri, dar toţi membrii Consiliului – de la preşedintele Claudiu Stafie până la Mihai Veştea (consilier judeţean – n.r.), Mihai David sau Lucian Ionescu (ambii consilieri locali în municipiul Braşov, primul dintre ei fiind şi directorul Hidroelectrica – n.r.) – ne-au spus că societatea va înflori şi că se vor crea foarte multe locuri de muncă”, a declarat liderul sindicaliştilor de pe platforma de la Ghimbav, Şuba Arpad. Acesta a mai spus că „în cel mult 12 luni de la cedarea halei montaj, care este piesa de rezistenţă a societăţii, IAR Ghimbav se va închide”.
Directorul general al companiei, Neculai Banea, ne-a declarat că în cursul acestei săptămâni vor fi făcute publice şi activele care urmează să participe la majorarea de capital social al Eurocopter România.
Ori IAR, ori Eurocopter
Cedarea Halei montaj este solicitată de reprezentanţii Eurocopter România în cadrul unui memorandum privind dezvoltarea la Ghimbav a unui parc aerospaţial. Memorandumul mai arată că Eurocopter nu doreşte să participe la privatizarea IAR Ghimbav, dar intenţionează să investească 7,1 milioane de euro în Eurocopter România, urmând să îi aloce acesteia şi contractul de modernizare a elicopterelor 330 PUMA,