Anul acesta, fondurile pentru reparaţii de străzi au fost reduse cu 20%, chiar dacă solicitările erau mai mari cu 20% faţă de 2012. Reduceri considerabile s-au făcut şi la capitolele de amenajare spaţii verzi, salubrizarea domeniului public sau deszăpezire
Bugetul municipiului Braşov pe anul 2013, aprobat la finele săptămânii trecute de plenul Consiliului Local, a fost stabilit la suma de 597 de milioane de lei, fiind caracterizat de primarul George Scripcaru ca un buget echilibrat, raportat la specificul local.
„Este un buget care are din toate. Este şi de sărăcie, şi de criză şi echilibrat raportat la specificul local. Am considerat că este bine să fim precauţi şi să nu ne hazardăm în a face cheltuieli mari. Mai bine suntem echilibraţi acum şi facem o rectificare pozitivă în a doua parte a anului. Orice buget trebuie să fie echilibrat pentru că altfel te îmbeţi cu apă rece şi-ţi furi singur căciula, dacă nu te bazezi pe realităţile existente. Din păcate, nu putem aloca prea mulţi bani pentru investiţii necesare pentru oraş, investiţii care ar genera locuri de muncă şi ar dezvolta oraşul. Primăria Braşov nu are arierate, dar cu toate acestea vedem că Guvernul nu ţine cont de cei care nu au arierate să-i stimuleze“, a precizat primarul George Scripcaru.
Buget pentru asfaltări, mai mic cu 20%
Faţă de anul trecut, cele mai mari reduceri au fost făcute la capitolul bunuri şi servicii, chiar dacă, pentru majoritatea activităţilor fuseseră ceruţi mai mulţi bani, în condiţiile în care şi preţurile pentru carburanţi sau energie au crescut. Astfel, cel mai mult, faţă de anul trecut, s-a tăiat din banii pentru reparaţiile mobilierului urban, respectiv cu 26% mai puţin faţă de 2012, 800.000 de lei.
Tăieri de 20% vor avea şi bugetele pentru întreţinere şi reparaţii străzi principale şi secundare, 76,9 milioane de lei, faţă de 95,5 mi