Safety car, ploaie, accidente, momente neprevazute – asa isi incep strainii relatarile dupa cursele de la Bucharest Ring, din week-endul trecut. Una peste alta, concluziile sunt ca Bucurestiul poate gazdui astfel de evenimente importante din calendarul Federatiei Internationale de Automobilism, dar ca e nevoie si de mici retusuri.
Circuitul stradal din jurul palatului Parlamentului din Capitala a gazduit patru competitii distincte si nu mai putin de sapte etape finale: cate doua care au contat pentru competitiile FIA GT3, British F3 si Dacia Logan si una la "competitie regina" dintre cele prezente in capitala noastra, FIA GT.
Spectatorii au putut vedea la Bucuresti marci renumite de masini din segmentul sport precum Porsche 997, Lamborghini, Ford Mustang FR500, Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06R. Viteza medie a invingatorilor din competitia FIA GT3, de exemplu, a fost de 154,94 km/h la Silverstone, un circuit un pic mai rapid decat cel de la Bucuresti.
Toti pilotii prezenti la Bucuresti au avut un motiv de suparare: Bucharest Ring este singurul circuit din Europa pe suprafata caruia se afla guri de canale, acestea fiind un inconvenient major. In rest, pilotii au declarat ca in general sunt multumiti de starea circuitului si de modul in care este organizat intregul eveniment.
Se estimeaza ca Bucurestiul a fost in atentia a peste 200 de milioane de oameni din intreaga lume, evenimentul fiind transmis la televiziune in 130 de tari. Potrivit lui Albert Panaiot, reprezentantul companiei Bucharest Ring, in Bucuresti au fost vandute 80% din bilete din cele 70.000 disponibile.
Romani la start
Prima cursa din cadrul Campionatului European FIA GT3 a fost castigata de echipajul Ian Khan/Stephane Daoudi (JMB Racing Ferrari). "Nu am simtit ca am concurat pentru ca am condus mai mult in spatele Safety Car-ului. Stephane a fa