Peste 50 de modele noi şi face-lifturi vor fi lansate în acest an în România. Însă, cel mult 20 vor avea un cuvânt greu de spus pe piaţă, restul contând doar la capitolul imagine. Criza prin care trece industria auto mondială nu pare să fi atins şi zona lansărilor de noi produse. În acest an, pe piaţa românească vor sosi, rând pe rând, peste 50 de modele complet noi sau restilizări (face-lifturi) ale unor vehicule deja existente, care ţintesc bugetele celor care încă î�
Peste 50 de modele noi şi face-lifturi vor fi lansate în acest an în România. Însă, cel mult 20 vor avea un cuvânt greu de spus pe piaţă, restul contând doar la capitolul imagine.
Criza prin care trece industria auto mondială nu pare să fi atins şi zona lansărilor de noi produse. În acest an, pe piaţa românească vor sosi, rând pe rând, peste 50 de modele complet noi sau restilizări (face-lifturi) ale unor vehicule deja existente, care ţintesc bugetele celor care încă îşi pot permite să cheltuiască peste 10.000 de euro pentru un autoturism. De la modele cu preţuri reduse, precum Chevrolet Spark, Skoda Fabia şi Kia Venga, şi până la exclusivistele Ferrari 458 Italia, Bentley Mulsanne şi Porsche Cayenne, piaţa este pe cale de a se împrospăta măcar din punct de vedere vizual. Cu toate acestea, numărul relativ mare de lansări - care trebuie pus pe seama ciclurilor de producţie începute cu mult timp în urmă, şi nu neapărat a intenţiei constructorilor de a veni cu ceva nou într-o perioadă de criză profundă - trădează slăbiciuni.
Privind atent modelele care au avut succes în 2009, când vânzările au plonjat în abis, şi comparând caracteristicile acestora cu lista lansărilor din acest an, reiese clar că industria nu a reuşit încă să îşi regleze evoluţia după modificările bruşte ale pieţei. Anul trecut, tendinţa clară a achiziţiilor a fost către modelele cu preţuri relativ scăzute. Spre