Șase dintre cei mai puternici importatori de autovehicule din România au raportat, neașteptat, creșteri ale profitului. Chiar și la capitolele cifră de afaceri și unități vândute situația pare mult mai bună decât cea a pieței totale
Bilanțurile publicate recent pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP) au fost o surpriză pentru mulți dintre cei care considerau piața auto din România aproape de colaps. În ciuda declarațiilor pline de panică ale importatorilor auto, rezultatele pentru 2011 dezvăluie o situație financiară mult mai bună decât cea așteptată. Astfel, clasamentul în funcție de cifra de afaceri înregistrată în 2011 arată creșteri mai mult sau mai puțin importante pentru opt dintre primii zece importatori.
Liderul absolut al pieței românești, Porsche România (importator al mărcilor Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda și Volkswagen), a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 1,8 miliarde lei (424,4 milioane euro), în creștere de la 1,6 miliarde (376,9 milioane euro) în 2010. La fel se întâmplă și în cazul Mercedes-Benz România, reprezentanta brandurilor Mercedes-Benz și smart.
Dacă în 2010 această companie raporta o cifră de afaceri de 531,7 milioane lei (126,2 milioane euro), anul trecut a înregistrat o majorare până la 764,7 milioane lei (180,4 milioane euro).
Pe poziția a treia în clasamentul cifrelor de afaceri din 2011 se află Renault Commercial Roumanie (Dacia, Renault, Nissan) cu 619,6 milioane lei (146,2 milioane euro), în creștere de la 526,2 milioane lei (125 milioane euro), raportate în 2010.
Alte cinci firme din Top 10, Toyota România (Toyota, Lexus), BMW Vertriebs (BMW, Mini), Trust Motors (Peugeot), M Car Trading (Mitsubishi) și Citroën România (Citroën) au înregistrat anul trecut creșteri ale afacerilor față de rezultatele din 2010. În același timp, ocupantele locurilor opt și nouă, Auto Ital