Stefan Versemann, noul general manager al Lufthansa Romania, unul dintre primii trei operatori aerieni straini de pe piata locala, spune ca principalele obiective pentru 2008 sunt majorarea cotei de piata cu 3%, introducerea de noi rute si pastrarea ritmu
Versemann a preluat la inceputul lunii octombrie fraiele unei afaceri pe care Stefan Lau, fostul sef al operatiunilor Lufthansa pe piata locala, a condus-o pana la peste 30 mil. euro, nivel estimat in acest an, si o cota de piata de 12%.
"Romania parcurge o dezvoltare care se observa si cu ochiul liber. Ma astept sa continuam cresterea inregistrata in acest an pentru urmatorii doi-trei ani. |n 2008 avem un tel ambitios, o cota de 15% din piata", a spus Versemann. Acesta a devenit in luna octombrie atat general manager al Lufthansa pe Romania si Modova, cat si manager pe piata locala al Swiss International Air Lines. Pozitia ocupata de Stefan Versemann in cadrul Swiss vine dupa ce compania germana Lufthansa a preluat in 2005 la nivel international operatorul elvetian.
Lufthansa si-a crescut in acest an cu 2% cota de piata, pana la circa 12%, in conditiile in care intreaga piata aeriana din Romania are un trend ascendent, de circa 20% anual. Alte companii straine care detin cote importante din piata sunt Austrian Airlines, cu circa 7%, sau Air France KLM, care a atins in urma fuziunii o cota de circa 20% din piata aeriana locala, potrivit datelor companiilor.
Anul acesta Lufthansa si-a bugetat o crestere de 45% a numarului de pasageri, pana la circa 500.000 de persoane transportate pe rutele in si dinspre Romania, precum si o crestere de 34% a veniturilor, cifra de afaceri a companiei pe plan local depasind 30 de milioane de euro. Pentru a sustine acelasi ritm de crestere si in anul urmator, Lufthansa are in vedere introducerea de noi rute, precum si marirea frecventei sau a cap