Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis în şedinţa de marţi să interzică difuzarea spoturilor RMGC, din cauza faptului că acestea amestecă o campanie comercială cu una socială. "Acesta este un lucru de natură să inducă în eroare. Odată ce va fi redactată şi transmisă decizia, reclamele nu vor mai putea fi difuzate în formula actuală", a declarat pentru gândul Răsvan Popescu, membru CNA.
Eugenia Vodă, realizatoare şi prezentatoare a emisiunii "Profesioniştii", de la televiziunea naţională, a lansat în urmă cu câteva zile o scrisoare deschisă, adresată Consiliului Naţional al Audiovizualului. "O puteţi înregistra şi ca o plângere deschisă", scrie cunoscuta jurnalistă, care cere astfel membrilor CNA "stoparea imediată şi totală a reclamelor legate de Roşia Montană, care au invadat audiovizualul românesc".
În scrisoarea intitulată De ce e bun pentru România un Lac Otrăvit, mai mare decât Monaco şi publicată integral de gândul, Eugenia Vodă scrie că subiectul Roşia Montană - în ciuda interesului său naţional - nu "a încăput" până în prezent pe ordinea de zi a niciunei şedinţe a Consiliului, deşi pe adresa forului au ajuns "în jur de 2.000 de plângeri, sesizări şi reclamaţii".
CNA a analizat, marţi, 11 spoturi de promovare a proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană, difuzate între 1 septembrie şi 6 octombrie la principalele televiziuni naţionale, constatând că acestea încalcă legislaţia audiovizualului şi hotărând oprirea lor de la difuzare.
Cum a arătat dezbaterea CNA pe tema spoturilor RMGC
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a monitorizat, în perioada 1 septembrie - 11 octombrie, modul în care principalele televiziuni naţionale au difuzat emisiuni de ştiri şi dezbatere pe subiectul Roşia Montană. De asemenea, CNA a monitorizat 11 spoturi de promovare a proiectului minier de la Roşia Montantă, dif