O jurnalistă a avut ideea, iar un specialist IT a realizat noul simbol al ecologismului local. Imaginea va fi imprimată pe materialele prin care activiştii îşi vor manifesta atitudinea.
De duminică, logo-ul devenit celebru al mişcării „Salvaţi Roşia Montană“ a căpătat o versiune marină. Desenul original reprezintă o frunză verde care se transformă într-o baltă de sânge/cianură. Constănţenii au adaptat-o. Sângele a fost înlocuit cu o mare albastră şi curată.
Ideea aparţine jurnalistei Paula Anastasia Tudor. „Toamna acesta, Litoralul este la pachet cu Muntele. Constanţa susţine Roşia Montană“ este sloganul înscris pe simbol.
Paula se numără printre cei mai fervenţi apărători ai Roşiei Montane. Este mamă, s-a documentat, iar asta o face să aibă o opinie clară. „Am ieşit în stradă să arătăm că suntem solidari cu Roşia Montană, cu Bucureştiul şi cu restul ţării. În fond, şi Constanţa este pe aceeaşi hartă şi e păcat să ridicăm din umeri a nepăsare. Este vorba despre ce lăsăm noi moştenire mai departe. Găuri în loc de munţi şi lacuri otrăvitoare? Iar munţii rămaşi - bărbieriţi de orice urmă de copac?“
Pentru constănţenii ecologişti, exploatarea minieră cu cianuri de la Roşia Montană sună foarte cunoscut şi ameninţător. Sudul Dobrogei este vizat de exploatarea gazelor de şist pe care vor s-o facă americanii de la Chevron. Forajele ar putea începe la Adamclisi, Vama Veche şi Costineşti, în zone populate, considerate de interes turistic, cu monumente de patrimoniu naţional.
Iar Paula ştie acest lucru. „Aprobarea începerii exploatării la Roşia Montană netezeşte drumul Chevronului spre gazele de şist prin fracturarea noastră... care, iarăşi, nu oferă niciun viitor. Eu nu sunt organizator. Sunt un om căruia-i pasă. Dacă aţi şti câţi m-au întrebat: «Noi ce facem? Nu ieşim?» Deci - toţi suntem organizatori. Eu am fost o verigă din lanţ“, spune jurnali