Alain Heureux, presedintele Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, vorbeste, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre modul in care momentul Lehman Brothers a schimbat peisajul publicitatii online din Europa. Cel mai bun sfat primit de la debutul crizei, pe o piata care continua sa creasca: Ai rabdare, dar indrazneste.
In opinia lui Alain Heureux, criza financiara a incetinit ritmul de crestere al pietei de publicitate online din Europa, insa industria a continuat sa se dezvolte.
“Majoritatea pietelor mature cresc si vor creste in continuare cu 4-8% fata de anul trecut, in timp ce industriile in curs de dezvoltare raporteaza avansuri de doua cifre”, spune Heureux (foto).
Actualul context economic a generat o crestere a interesului companiilor pentru mediul digital, acestea majorand ponderea bugetului alocat promovarii online, in timp ce investitiile in media traditionale au inregistrat un recul.
Ce a schimbat in bine criza economica? “In mod natural, datorita obsesiei pentru masurarea rezultatelor, mai ales in aceasta perioada de criza, search-ul si targetarea au crescut intr-un ritm impresionant, subliniind importanta unui raspuns direct din partea platformelor noastre.Printre principalele tendinte se numara cresterea importantei publicitatii video, implicarea utilizatorilor in retelele sociale, accent pe eficienta si relevanta”, explica Alain Heureux.
Printre solutiile propuse de presedintele IAB Europe pentru depasirea treptata a acestui context dificil se numara evidentierea oportunitatilor pe care platformele digitale le pot oferi brandului.
“De asemenea, trebuie sa le demonstram marketerilor ca emotiile, loialitatea pentru un brand anume, impactul si notorietatea unei marci pot fi atinse foarte bine in mediul online“, adauga Heureux.
Potrivit estimarilor sale, piata de publicitate online din Europa va atin