Părinţii, profesorii şi specialiştii din educaţie şi asistenţă socială vor putea regăsi informaţii utile despre proiecte de combatere a abandonului şcolar şi despre serviciile socio-educaţionale din localitatea lor, dar pot să şi sesizeze abuzuri pe Platforma Naţională pentru Educaţie, lansată marţi de Federaţia ONG-urilor pentru Copii, în parteneriat cu Ministerul Muncii, Ministerul Educaţiei şi Unicef.
Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil – FONPC a lansat marţi Platforma Naţională Pentru Educaţie, care facilitează promovarea proiectelor şi metodelor de bună practică implementate cu scopul de a reduce absenteimul şi a preveni abandonul şcolar şi aşează pe hartă serviciile oferite în vederea respectării dreptului la educaţie şi timp liber al copilului.
Lansarea platformei vine într-un context sumbru în ceea ce priveşte rata de abandon şcolar în România, fenomen în creştere în ultimii ani: aproximativ 400.000 de copii din clasele I-VIII abandonează anual şcoala, potrivit FONPC.
Tradus altfel, fenomenul ar putea fi descris ca şi cum, ”o dată la opt ani, România naşte un oraş de dimensiunea Clujului de copii semianalfabeţi”, susţine Cătălin Popa, Director Naţional la Organizaţia World Vision România.
Abandonul şcolar, fenomen îngrijorător
„Abandonul şcolar nu e o problemă a şcolii, ci una naţională, este un fenomen real cu cifre semnificative - la fiecare 8 ani de zile se naşte un judeţ de mărimea Clujului de copii neşcolarizaţi (aprox. 320.0000 de persoane) şi mult mai des întâlnit în mediul rural, unde rata de sărăcie este de peste 75%”, a explicat Popa în cadrul conferinţei de lansare a platformei.
”În contextul actual al sistemului educaţional deficitar din punct de vedere al stabilităţii politicilor şi programelor, al mediatizării excesive a modelelor negative şi al statisticilor îngrijorătoare cu privire la ra