Majorarea TVA până la 24% va avea un efect devastator asupra industriei IT, în special pe zona de retail, având în vedere că duce la scăderea puternică a consumului, susţin jucătorii de pe piaţă.
"Pentru comerţul IT, ca şi pentru alte segmente ale comerţului românesc, sunt convins că această mărire va avea un efect devastator asupra consumului, deoarece reţinerea de la a face asemenea achiziţii va fi mult peste cei 5% cu care se măreşte TVA", a declarat pentru ZF Marius Ghenea, preşedintele şi acţionarul unic al companiei de distribuţie IT FitDistribution. El a adăugat că o scădere a consumului cu încă 10% "pur şi simplu nu mai poate fi suportată de agenţii economici privaţi din România". Potrivit preşedintelui FitDistribution vom vedea o mare parte a acestor firme intrând în insolvenţă şi ulterior în faliment, pentru că nu există resurse pentru a mai anula în vreun fel efectul acestor măsuri, "mai ales că în continuare Guvernul nu pare să aibă în plan niciun fel de măsuri de stimulare sau de relaxare pentru agenţii economici, care să contrabalanseze cumva creşterea TVA sau scăderile de salarii din sectorul bugetar".
"Am auzit în aceste zile chiar şi comentarii hilare, culmea, nu doar de la Guvern, ci şi de la Banca Naţională, care spuneau că agenţii economici ar trebui să păstreze aceleaşi preţuri pentru clienţi, chiar dacă se măreşte TVA, pentru ca «aşa s-a întâmplat şi în Japonia». E clar că oamenii care lansează asemenea aberaţii sunt rupţi de realitate şi ar trebui, probabil, să meargă chiar ei în Japonia şi să vadă cum arată acolo preţurile", a mai spus Ghenea.
Preşedintele FitDistributution susţine că vânzătorii din piaţă vor fi primii care vor reacţiona cu măriri de preţuri de minim 15%. "Mulţi comercianţi din România erau oricum în pragul falimentului şi înainte de această mărire a TVA, aşa încât absorbţia acestei măriri, în acest moment