Cei trei manageri Renault banuiti de spionaj industrial ar fi vandut chinezilor secrete tehnologice legate de bateriile si masinile electrice care ar urma sa iasa pe piata dupa 2012, scrie cotidianul francez Le Figaro, citand surse apropiate subiectului. Renault nu a confirmat informatia, insa Le Figaro scrie ca si serviciile secrete franceze iau in serios pista chineza in ancheta declansata. Primele masini electrice ale francezilor au maxim 160 km autonomie, iar imbunatatirea acestei valori este cruciala pentru viitorul lor. Pe de alta parte, China va investi masiv in masini electrice, 16 producatori detinuti de stat lucrand la un amplu program.
Le Figaro scrie, citand surse din piata, ca cei trei directori suspendati de Renault ar fi vandut chinezilor dosare cu detalii despre inventii pentru care Renault nu a depus inca cererea de brevetare. Informatiile secrete tin de bateria si motoarele masinilor electrice de a doua generatie, si anume cele care vor fi lansate dupa 2012 de Renault-Nissan. Le Figaro publica si numele celor trei directori suspendati: Jean-Michel Balthazard (director divizia amont et projets, angajat la Renault din 1980 si cunoscut pentru conducerea proiectului Laguna 3), Bertrand Rochette (adjunctul sau) si Matthieu Tenenbaum (adjunctul directorului proiectului vehicule electrice).
Scandalul este extrem de grav pentru Renault-Nissan care a investit patru miliarde euro pentru dezvoltarea de vehicule electrice, dorind sa ajunga sa vanda sute de mii de astfel de masini anual. Alianta a obtinut peste 50 de brevete de inventie in domeniul vehiculeler electrice si va mai obtine in curand alte cateva zeci de brevete.
Presedintele Nicolas Sarkozy a cerut serviciului de informatii DCRI sa ancheteze cazurile de spionaj industrial de la Renault si sa ia in considerare si pista chineza.
Le Figaro noteaza ca in China 16 pr