Premierul Ponta face un joc de imagine cu privatizarea CFR Marfă. Acesta vrea să-i arunce răspunderea lui Traian Băsescu.
Resemnat cu ideea că trebuie să îşi asume conducerea ministerului Transporturilor, premierul Victor Ponta a pus la cale o strategie de imagine prin care să scape de responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi să i-o paseze şefului statului.
Ieri, Executivul a aprobat prin Hotărâre de Guvern vânzarea CFR Marfă, spunând însă că va transmite documentul Consiliului Suprem de Apărare al Ţării, condus de preşedintele Băsescu.
"Sigur că-mi asum răspunderea, n-am fugit niciodată de răspundere. Aprob HG, o trimit la CSAT spre aviz, că dacă preşedintele ştie ceva ce noi nu ştim, nu trebuie să ne lase să greşim, trebuie să spună", a spus Ponta.
Acest tip de aprobări nu se află însă în atribuţiile CSAT. Conform legii 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea CSAT, instituţia nu are atribuţii în aprobarea privatizărilor, singurele hotărâri de guvern asupra cărora se pronunţă fiind cele care ţin de securitatea naţională.
De altfel, preşedintele Traian Băsescu a anticipat reacţia de ieri a premierului Victor Ponta prevenindu-l încă de luni seara că problema CFR Marfă nu ţine de CSAT. "CSAT nu se ocupă de târguieli, de bani, ci se ocupă doar de problemele de securitate naţională. CSAT a solicitat însă să fie un investitor strategic (la CFR Marfă - n.r.)", a spus el.
"Nu e o urgenţă"
De altfel, dacă ar fi vrut cu adevărat să rezolve problema CFR Marfă şi nu doar să facă un joc de imagine, premierul putea convoca el însuşi CSAT. Potrivit legii, o treime dintre membrii CSAT - majoritatea miniştri - pot convoca o şedinţă, nefiind necesar ca aceasta să fie convocată de şeful statului. Întrebat dacă ia în considerare această variantă, Ponta nu a părut grăbit. "Nu am folosit această procedură şi nu cred că e o situaţie atât de urge