Thomas Hartwig este unul dintre cei patru fondatori ai studioului de jocuri aflat în spatele unor titluri precum Candy Crush Saga sau Bubble Witch Saga. „Adevărul“ a stat de vorbă cu el pentru a afla mai multe despre King şi despre cum a ajuns acest studio să domnească peste Facebook şi peste magazinele de aplicaţii.
Hartwig are aspectul unei vedete de Hollywood, dar vorbeşte cu modestie. În timpul discursului său de la How To Web, toată lumea l-a ascultat cu interes. El a vorbit despre cum poate ajunge o companie de jocuri la 100 de milioane de utilizatori.
Vorbeşte engleza cu un accent suedez, zâmbeşte mult şi, din când în când, câte o şuviţă de păr îi ajunge pe rama ochelarilor. „Eram şase oameni la început. Conduceam o altă companie în acel moment. Unul dintre colegi văzuse un concept în SUA. Puteai participa la turnee la joculeţele de pe web. Ne-am dat seama că nu există aşa ceva în Europa aşa că ne-am decis să facem noi acest lucru. Iniţial, King era ceva cu care ne ocupam pe lângă munca depusă în compania respectivă“, explică cofondatorul şi CTO-ul (directorul tehnic) al studioului care a produs peste 150 de jocuri online.
Hartwig îşi aminteşte de momentele care au făcut din King o companie globală.
„În toată istoria King au existat câteva pietre de hotar de care eu sunt foarte mândru. Prima a fost atunci când am semnat un parteneriat, după şase luni de la lansarea companiei. Apoi, după un an şi jumătate, am încheiat un contract de distribuţie cu Yahoo şi atunci lucrurile au început să capete amploare şi la nivel global“.
Cum se schimbă jocurile şi cum se schimbă jucătorii
Cum suedezul abia explicase care sunt cei opt paşi pe care ar trebui să îi aplice un studio de jocuri pentru a avea succes. Eu am fost curios să aflu ce anume determină eşecul unei astfel de companii.
Zynga – un nume mare în industrie – a avut