Cu toată alergătura în scopul dotării maşinilor cu anvelope pentru sezonul rece, mulţi şoferi uită să ia în calcul anumite elemente de bază, astfel că tendinţa în general este că singurul criteriu de alegere a unui pneu de iarnă este preţul cât mai redus. Iată câteva sfaturi de urmat atunci când treci de la anvelopele de vară la cele de iarnă.
La primul episod în care iarna îşi arată colţii, pneurile pe care aţi rulat vara şi toamna încep să îşi arate limitele destul de repede. Anvelopele de iarnă în schimb sunt confecţionate din materiale adecvate temperaturilor scăzute (conţin mai mult siliciu), au profile mai adânci şi lamele de cinci ori mai multe decât o anvelopă de vară. Astfel, ele evacuează apa mult mai rapid de sub calea de rulare şi oferă o aderenţă mult mai bună pe drumuri umede, îngheţate, cu zloată sau acoperite cu zăpadă.
Atenţie la dimensiunile noilor cauciucuri!
Dacă în cartea tehnică a automobilului este prevăzută o anumită dimensiune de anvelopă, este bine să o alegeţi pe aceasta.
Dimensiunile mai mari, în general, nu sunt acceptate de constructorul maşinii deoarece dimensiunile caroseriei, mai ales cele ale pasajelor roţilor sunt fixe şi bine stabilite încă din proiectare, iar performanţele motorului şi ale transmisiei, chiar şi etalonarea aparatelor de bord, cum ar fi vitezometrul şi kilometrajul, sunt calculate pentru dimensiunea anvelopei indicate de constructorul automobilului.
Există totuşi unele toleranţe de 2-3% admise la dimensiunile pasajelor roţilor, precum şi distanţele de lucru ale amortizoarelor suspensiilor. Dacă maşina dumneavoastră este dotată din fabricaţie cu jante de dimensiuni mari şi cu anvelope de vară cu talon mai mic, este recomandat ca în anotimpul rece să mergeţi pe jante ceva mai mici si pneuri cu balon mai mare, dar dimensiunea acestora trebuie sa fie întocmai cu recomandarea agreată în m