Cele cinci modele japoneze de clasă medie de pe piaţa românească încearcă să câştige lupta prin atuuri proprii, orientate către tipuri foarte diferite de public.
Unii au o încredere oarbă în tot ce vine din Japonia, cu precădere posesorii de TDI-uri care s-au săturat de vizite în service fiind atraşi de alternativa japoneză. Totuşi, deşi au în comun elemente care ţin de sobrietatea specifică japonezilor, precum şi de fiabilitatea sporită faţă de concurenţii lor europeni, cei cinci samurai de clasă medie din România sunt destinaţi unor clienţi de tip diferit. Dacă vă gândiţi să vă luaţi o maşină japoneză, următorul scurt comparativ al modelelor de circa 150CP pe benzină oferite de asiatici vă va fi de ajutor.
Mazda6: accent pe agilitate
Deşi în urma faceliftului Mazda6 a pierdut din spiritul jucăuş, modelul îşi menţine exactitatea direcţiei şi modul excelent în care răspunde trenul de rulare la manevrele în viteză pe serpentine. Acestea compensează lentoarea motorului de 2 litri 155CP, care prinde suta în 10 secunde şi consumă 6,9% în medie.
Liniştea din habitaclu pune în evidenţă un sistem audio BOSE de mare clasă în echiparea TE Plus, iar spaţiile de stocare şi portbagajul de 519 litri completează atuurile celei mai spaţioase maşini din comparativ.
La 26.490 de euro preţ standard (23.490 oferta actuală), materialele din habitaclu puteau fi însă mai bune, iar cei 3 ani garanţie cu limită la 100.000 km sunt cam puţini.
Toyota Avensis: confortul primează
Avensis este pe placul celor care caută confort, pentru că are o ţinută de drum moale şi absoarbe toate imperfecţiunile drumurilor autohtone. Motorul de 1.8 litri dezvoltă 147 de cai, fiind cel mai mic din comparativul nostru, dar destul de rapid, doar 9,4 secunde fiindu-i necesare pentru un sprint la 100 km/h, în prezenţa unui consum mediu de doar 6,5%. Portbagajul de 509 litri