Romania participa pentru a cincea oara in perioada 10-16 martie la Targul de tehnologia informatiilor si a telecomunicatiilor CeBIT. Unii semnalizeza insa o scadere a interesului de firme si public la expozitia IT din Hanovra, un adevarat barometru al acestei branse si indicativ de baza al economiei germane.
„Mari firme precum Oracle nu mai sunt prezente la CeBIT din anul 2000, fiindca sunt de parere ca asemenea targuri sunt foarte costisitoare si nu aduc rezultatele scontate", spune matematicianul Alexandru Draghici din Langen Frankfurt), specialist in materie si vizitator permanent al acestui targ de profil.
El adauga: „Pentru asemenea firme, care vand cu precadere software doar pentru clienti mari, firme care sunt dispuse sa plateasca sume de ordinul sutelor de mii de Euro pentru aceste solutii, o participare nu are probabil sens.
De alta parere sunt firme precum Microsoft, care vinde produse pentru milioane de utilizatori. Cu toate acestea, firme mari precum IBM, SAP sau firme de telecomunicatii precum Vodafone, E-plus au fost prezente cu standuri supradimensionate".
Punct ro
Din Romania, 30 de firme si-au anuntat prezenta la targ.
Companiile romanesti expun cu precadere colectiv, pe cei 180 de mp ai standului romanesc B15, din Hala 8, dar si in cadrul grupului SIPPO (Halele 4 A02 -AroBS Transilvania Software Cluj-Napoca si Data Invest Iasi) sau dispersat, pe cont propriu (7 A51 - QUEEN BETA Constanta, 13 A63 - Topex Bucuresti si 19 B02 - Flamingo International Otopeni).
Sambata 12.03.05, intre orele 10.00-13.00 a avut loc loc la standul C22 din Hala 8, in cadrul forumului IT OUTSOURCING SOLUTION, cea de-a doua „Zi Romano-Germana", cu contributii pe teme politice si economice ale unor politicieni, investitori si specialisti din cele doua tari. Sub motto-ul „.ro – destinatia Romania.