Foto: Jurnalul Naţional Parteneriatul strategic româno – francez începe să fie o amintire. Recenta vizită a ministrului de Externe, Teodor Baconschi (foto), la Paris s-a soldat cu un eşec. El a cerut părţii franceze o dată certă pentru admiterea României în spaţiul Schengen, dar răspunsul nu a fost pozitiv. Ca atare, partea română şi-a accentuat presiunile împotriva firmelor franceze care au contracte în România
Semnificativ este faptul că sunt "vânate" marile companii franceze care, se ştie, sunt sprijinite în toate împrejurările de preşedinţia Franţei. Cel mai recent caz este cel al firmei franceze Colas, obligată să îşi facă bagajele, după decizia ministrului Anca Boagiu de a propune rezilierea contractului "pe cale amiabilă".
Astfel, intră în impas încă o mare lucrare de infrastructură, tronsonul Cernavodă – Megidia fiind esenţial pentru finalizarea Autostrăzii Soarelui.
Colas face parte din grupul Bouygues, firmă de construcţii cotată la bursă şi aflată pe primul loc în Europa. "Din cauza declaraţiilor ministrului Anca Boagiu, preluate din presa română şi de agenţiile străine, firma Colas, care e listată la Bursă, a avut şi probleme de fluctuaţii financiare pe zona de sud-est a Europei.
Conducerea grupului francez Bouygues a decis retragerea din ţară a tuturor şantierelor – Bucureşti, Craiova, Iaşi şi Constanţa – concluzionând că România e o zona de risc financiar. Peste 4.000 de angajaţi români care lucrează pentru Colas vor rămâne pe drumuri", au mai precizat reprezentanţii Colas, adăugând că, "datorită renumelui nostru, nu riscăm înţelegeri dubioase cu nimeni".
Astfel că "marile" lucrări de infrastructură cu care CNADNR se poate lăuda arată în felul următor: tronsonul Cernavodă Megidia a rămas fără constructor, firma Colas pleacă din România în condiţiile unor relaţii tensionate cu Franţa