In aceasta luna, firma americana Lockheed Martin va constata investitiile facute de Romaero, in sectiile de reparatii aeronave, in valoare de 80 miliarde lei. Realizarea investitiilor ar fi In aceasta luna, firma americana Lockheed Martin va constata investitiile facute de Romaero, in sectiile de reparatii aeronave, in valoare de 80 miliarde lei. Realizarea investitiilor ar fi acreditat societatea sa faca reparatii si modernizari la aeronavele Hercules C130. Cum Romaero a avut, in 2004, un profit de doar 1,3 miliarde lei, la o cifra de afaceri de 336,3 miliarde lei, suma de 80 miliarde lei nu putea veni decat de la bugetul prevazut de Ministerul Economiei si Comertului pentru investitii in industria de aparare.
88 miliarde lei, doar pe hartie
Aceasta suma a fost scoasa din bugetul MEC in ianuarie 2005 si reintrodusa de curand. Ministrul Codrut Seres se apara, insa Dan Chelaru, liderul sindicatelor Romaero, acuza: "Cele 80 miliarde lei sunt astazi pe hartie. Ele ar fi trebuit sa fie deja investite in Romaero pentru a putea realiza contractul cu Lockheed Martin. Dar nu se doreste continuarea activitatii de reparatii in aviatie, ci vanzarea terenurilor de sub Romaero", declara liderul sindical. Marsurile de protest ale celor 1070 de salariati ai Romaero au inceput in urma cu zece zile, au continuat ieri, dar vor curge in cascada in urmatoarea perioada. Codrut Seres face cunoscut faptul ca MEC reevalueaza in prezent societatea si nu intentioneaza sa o vanda ca terenuri imobiliare: "Daca aceasta ne era intentia, am mai fi alocat 88 milioane lei la Romaero"? se intreaba Seres. Problema este ca banii nu au ajuns inca la Romaero, iar societatea nu si-a respectat angajamentul fata de firma americana. "Fara marca Lockheed Martin, Romaero nu va mai exista. Contractele cu Raytheon, care ne-ar fi luat ca subcontractor la fabricarea sistemelor de rachete antiaerien