Purtând nume de cod 002, prototipul a fost propulsat de un motor auxiliar împrumutat de la avion, iar caroseria era adaptată dintr-o carlingă. Produs la IAR Ghimbav, automobilul depăşea suta de kilometri la oră, o viteză considerabilă pentru începutul anilor 40. Maşina, împreună cu primul prototip de motocicletă al României, au fost confiscate de ruşi.
Puţini ştiu că la Braşov a fost produs primul automobil din România. Prototipul a fost realizat la începutul anilor 40 la Întreprinderea „Industria Aeronautică Română”, de echipa inginerului Radu Mărdărescu. Automobilul a fost fabricat din piese de avion şi a purtat numele de cod „002-M”. Mai există braşoveni care îşi amintesc de el. „Era o maşină joasă, alungită, cu două locuri. Nu mai ştiu ce capacitate avea motorul, dar atingea o viteză de peste 100 de kilometri. Fapt destul de notabil la acea vreme”, a declarat ing. Alexandru Corpade, unul din foştii angajaţi de la IAR. Un alt inginer de la IAR îşi aminteşte de acest automobil. „Prima maşină românească a fost făcută de probă, pentru salvarea fabricii de avioane din Braşov. Vestitul IAR a fost inamicul public al Uniunii Sovietice. Din cauza realizării avioanelor şi a tehnicienilor pe care i-a avut ”, explică ing. Dan Laurenţiu Şerbănescu.
Contextul economic care a prilejuit realizarea prototipului nu a fost unul de bun augur. După întoarcerea armelor contra Germaniei, aliaţii ruşi au intrat în ţară şi au confiscat toată tehnica, aparatura, liniile de asamblare. Oamenii îşi amintesc că înfiinţarea Sovrom-urilor a fost cel mai mare jaf la nivelul ţării, sărăcind populaţia. O parte din inginerii care au realizat avioane la IAR – minţi luminate, adevărate genii la acea vreme - au fost deportaţi în URSS şi nu s-au mai întors niciodată. Rămasă fără tehnologia necesară să fabrice avioane, IAR risca să moară. Inginerii care au mai rămas, printre care Ghe