Ce rezolva aceasta noua majorare cu ditamai 18% a preturilor? (...) Teama mi-e ca mai degraba se va diminua numarul clientilor (si mai multi ca pina acum vor alege transportul auto - ceea ce reprezinta, la scara macro a tarii, un autogol eco-logic), blatistii vor da un pic mai mult, dar nicicum si nicicind mai mult de juma' de pret, iar incasarile propriu-zise ale CFR Calatori vor stagna - in cel mai bun caz. Numai bine ce-am dedicat ditamai articolul (ca lungime, se-ntelege) unor povesti din, cu si ca-n tren si l-am trimis la ziar, ce-mi aud urechile ascultind Radio Romania Actualitati: ca de duminica, 14 august, CFR Calatori mareste preturile biletelor cu 18 (optsprezece!) %! (Fapt implinit, intre timp.) De ce? Pasamite ca sa redreseze financiar-economic compania de stat. Mai exact: gaura neagra numita CFR. Oare chiar isi inchipuie cineva ca marind in halul asta preturile vor creste vertiginos veniturile (sa zicem: macar cu 18%!....)? Mai ales ca responsabilii (ma rog, i-as numi mai degraba iresponsabilii...) au promis ca nu se vor atinge de toti cei care beneficiaza de reduceri - dar zau ca acestia mi se par multi, foarte multi, prea multi: ori de cite ori ma duc sa iau un bilet de tren, parca doi din patru clienti musai au de aratat vreo tedula ceva, o legitimatie care-i indrituieste sa calatoreasca la juma' de pret sau mai stiu eu cu cit mai putin ori chiar gratis! Pai, hai sa ne gindim putin: cit timp mai poate sa duca economia romaneasca aproximativ jumatate din populatie beneficiara de tot felul de privilegii (chiar daca adesea marunte, dar tot privilegii sint - cum ar veni, marunte, dar multe, respectiv: pentru multi)? Scriam data trecuta de indelunga mea experienta de mers cu personalul de la Saliste la Sibiu. Biletul costa 3,70 - pina-n 14 august, de-acum costa, poftim, 4,40 (rotunjit nitel in sus, bineinteles ca in sus). Acum, de la Saliste nu se urca de