Pilotul de raliuri Alina Bunica a făcut un drive test cu Citroen C-Zero, maşină cu motor 100% electric, cu o autonomie de 150 km şi care poate atinge viteza de 130 km/h
Pentru un pilot de raliuri un drive test cu o maşină electrică chiar că este ceva neobişnuit. Nu miroase nimic şi nici nu se aude nimic! Zero consum carburant, zero emisii de CO2 şi zero poluare fonică. Rezultă Citroen C- Zero, prima maşină electrică de nouă generaţie a constructorului francez cu motor 100% electric, lansată acum şi în România. Un automobil de oraş, cu patru locuri. Roteşti cheia în contact, aştepţi un semnal acustic, iar pe unul din ceasurile de la bord apare semnalul luminos "Ready". Atunci eşti sigur că maşina a pornit şi poţi pune maneta schimbătorului de viteză în unica poziţie de mers înainte: Drive.
Alina Bunica este pilot de raliuri, iar în acest sezon participă la Citroen Racing Trophy. "Este impresionant cuplul maxim al acestui motor care pleacă de la 0 km/h, practic cînd maşina este pornită. Un mare avantaj pentru că în oraş ai nevoie de cuplu în anumite momente. Faptul că este o maşină de dimensiuni mici te ajută la parcări. Are o caroserie compactă şi, datorită acestui lucru, interiorul este spaţios" a fost prima impresie a Alinei.
Paradoxal, faptul că nu produce zgomot nu înseamnă neapărat un lucru pozitiv. De ce? Explică Alina Bunica. "Ai un sentiment ciudat, în sensul că nu ştii dacă ceilalţi din jurul tău te aud sau nu. Mă refer în special la pietoni".
Pilotul de raliuri a răspuns şi la întrebarea referitoare la preţul unui C-Zero, 36.000 de euro. "Este scumpă, dar costurile de funcţionare sînt extraordinare faţă de maşinile cu motor termic". Cei de la Citroen au declarat că pentru C- Zero rezultă un cost de 1.5 euro/100 km.
36.642 de euro (TVA inclus) este preţul pentru un C-Zero în România @N_P