Numarul cititorilor de presa on-line a crescut de circa patru ori in ultimii ani. Informatia actualizata la minut si posibilitatile multimedia sunt avantaje clare fata de un ziar tiparit. Sunt cotidiene care au mai multi cititori on-line decat ziare vandute. Publicitatea pentru internet este apreciata pentru anul acesta la circa 3,5 milioane de euro.
Viitorul presei va fi pe internet. Aceasta este concluzia la care au ajuns invitatii emisiunii "Profit and loss" de la postul The Money Channel.
Realizatorii emisiunii "Profit and loss" de la postul The Money Channel, Ioana Speteanu si Alin Iacob, au abordat teme sensibile cum ar fi viitorul presei, relatia dintre intentia de a face presa si dorinta de profit.
Invitati au fost Bianca Vlaston, director de marketing la EurActiv.ro si Victor Roncea, sef la sectia de externe a ziarului "Ziua". Prin telefon a intervenit Ioan Margarit, editor coordonator al publicatiei electronice HotNews.ro.
Avantajele presei on-line
Cand a fost lansat primul ziar exclusiv on-line in 2000, www.revistapresei.ro (actualmente HotNews.ro) domeniul Internet era considerat neatragator de marile cotidiane din Romania. Intre timp, situatia s-a schimbat radical din cauza mai multor factori.
Internetul a cunoscut in ultimii ani o dezvoltare spectaculoasa, iar numarul utilizatorilor e tot mai mare. Shoppingul pe Internet sau alte servicii sunt acum o realitate. In aceste conditii, publicitatea pe Internet a inceput sa creasca tot mai mult.
Cititorul este tot mai mult atras de ziarele on-line datorita posibilitatilor multiple ale acestora fata de presa scrisa: continut original, fotografii, arhive, posibilitati de participare a utilizatorilor, stratificarea continutului, navigare facila, forum, convergenta mediilor, posibilitati de customizare. Si inca un amanunt, deloc de neglij