Cele mai solicitate produse ale schimbului intercultural din Piaţa “George Enescu” au fost cele alimentare. Reprezentanţi ai studenţilor din 46 de ţări îşi anunţaseră participarea, însă au ajuns la destinaţie, în Piaţa “George Enescu” din faţa Ateneului Român, doar tineri din 40 de ţări. „E prima oară când vin în România. Sunt foarte entuziasmată. Nu am avut niciodată păreri preconcepute despre această ţară, am văzut acum cât este de frumoasă. Am adus produse specifice Italiei, precum pesto, grano padano, brioşe, salam italienesc şi, ca desert, colomba”, spune Elena Camoirano, de 21 de ani, reprezentanta Italiei.
„Nu ştiam foarte multe despre România, am venit special cu ocazia evenimentului şi am vizitat deja Sinaia. Am fost impresionată de Peleş. Am adus unt de arahide, crackers şi acadele”, a spus Amira, reprezentanta Statelor Unite ale Americii.
Evenimentul, intitulat Global Village (Satul Global), este organizat de Asociaţia Studenţilor şi Tinerilor Specialişti din Economie şi Management (AIESEC) Bucureşti, împreună cu Primăria Generală a Municipiului Bucureşti. Manifestarea de la Ateneu promovează interacţiunea globală şi multiculturală împreună cu spiritul toleranţei şi acceptării diferenţelor culturale. Cu o tradiţie internaţională de 61 de ani, “Satul Global” a ajuns la a patra ediţie în Bucureşti.
Congres la Mangalia
Evenimentul de astăzi a dat startul celor două zile în care studenţii români sărbătoresc internaţionalismul alături de membri AIESEC. Mâine, la Sala Dalles, între orele 12.00 şi 14.00, vor avea loc dezbateri pe marginea realităţii vieţii de student, în cadrul „World Student Café”, la care participă 200 de tineri români şi cei 200 de studenţi străini. Cele două evenimente precedă Congresul Internaţional „EuroXpro“ al tinerilor lideri AIESEC, care se va desfăşura, de mâine până duminică, l