achiziţiilor din plan local. Oricum ar fi, este de aşteptat ca mediul de business din România să cunoască transformări radicale. Un sector în care se prefigurează deja modificări importante achiziţiilor din plan local. Oricum ar fi, este de aşteptat ca mediul de business din România să cunoască transformări radicale.
Un sector în care se prefigurează deja modificări importante este cel al firmelor de taximetrie. Potenţial de dezvoltare există, însă până în prezent achiziţiile au fost modeste, cele mai spectaculoase fuziuni fiind aşteptate în cursul anului viitor. "Schimbări majore vor avea loc cu siguranţă anul viitor. Deocamdată nu putem vorbi decât de vânzarea companiilor Domino şi Fidel Taxi, care au fost preluate de o companie israeliană", a declarat pentru Adevărul reprezentantul Camerei Naţionale a Taximetriştilor din România (CNTR), Teodor Anghel. Interesul străinilor pentru câştigarea de cote de piaţă în acest sector de prestare de servicii s-a concretizat încă de la sfârşitul anului trecut, când o companie din Grecia, Olympos, a cumpărat două societăţi mici, Bagheti Star şi HMV.
Achiziţii stopate de prevederile legale
Deşi investitori din Grecia, Turcia sau Italia s-au arătat interesaţi de companiile de taxi din ţara noastră, preluările concrete întârzie să apară. Pe de o parte, prevederile legislative nu oferă potenţialilor investitori stabilitate, iar pe de altă parte, sectorul duce lipsă de forţă de muncă. Potrivit oficialului CNTR, marile achiziţii se vor perfecta de-abia atunci când se va şti dacă numărul de licenţe rămâne unul fix sau nu.
"Discuţiile s-au purtat cu precădere la nivelul firmelor mici de taximetrie, însă fără a le neglija şi pe cele mari", spune Anghel, lăsând să se înţeleagă că achiziţiile se vor concentra, în prima fază, pe companiile autohtone de talie mică. Potrivit Legii 38/2003, privind transportul în regim