Dacă te numeri printre persoanele care se confruntă cu sindromul deficitului de atenţie sau dacă, pur şi simplu, nu te poţi gândi decât la vacanţa pe care ai plănuit-o, îţi este mult mai dificil să te concentrezi asupra sarcinilor primite la muncă.
Din fericire, există câteva ponturi care contribuie la maximizarea productivităţii şi a eficienţei, se arată într-un articol publicat în „The Huffington Post“.
1.Stabileşte-ţi priorităţile
Poţi spori concentrarea dacă te axezi de la început pe acele sarcini care îţi dau bătăi de cap, iar pe cele mai simple le amâni pentru mai târziu. Alcătuieşte o listă care să conţină cele mai importante lucruri pe care le ai de făcut, eventual în funcţie de termenul limită care ţi-a fost impus.
2.Mediul înconjurător, esenţial
Alertele care te anunţă că ai primit un email, conexiunea la Internet, chiar şi conversaţiile banale de la birou îţi pot distrage atenţia de la sarcinile importante. În ce priveşte mesajele primite, stabileşte o perioadă a zilei în care să le verifici şi să răspunzi celor mai importante dintre ele. Iar în funcţie de proiectul la care lucrezi, poţi chiar să opreşti computerul, pentru a elimina tentaţiile.
3. Lucrează în acelaşi loc
Dacă eşti pe cont propriu şi astăzi preferi să munceşti dintr-o cafenea, iar mâine de acasă, vei deveni foarte vulnerabil la stimulii externi. În schimb, dacă te obişnuieşti să munceşti dintr-un loc anume, te vei obişnui în timp şi vei ignora factorii care îţi distrag atenţia.
4. Lucrează într-un loc liniştit
Locul ideal este un birou numai al tău, însă este puţin probabil să obţii un asemenea beneficiu prea repede, mai ales dacă eşti la începutul carierei. Dacă trebuie să împarţi spaţiul cu cineva, alege o persoană a cărei muncă nu implică foarte multă socializare sau conversaţii telefonice.
5. Organizarea este cheia
Un sp