Fara un leu in buzunar, am negociat in numele unui candidat real cu cinci posturi de televiziune conditiile in care va iesi pe sticla in ultima saptamana de campanie. Sa zica, acolo, doua vorbe. Sa se laude si el putin ca doar nu plateste sa fie luat in suturi. De semnat, n-am semnat pentru ca adevaratul scop era altul: sa aflam ce servicii, altele decat cele anuntate oficial, presteaza televiziuni ca Realitatea TV, Antena 3, B1 TV, Pro TV sau TVR pentru un candidat. Ce cumpara de fapt un politician dispus sa bage adanc mana in buzunar? O scurta aparitie de maxim o ora la emisiunile de dezbatere? O oglinjoara pentru care tu, candidat, platesti ca sa te vezi mai frumos si mai destept?
Ideea ne-a venit de la Sorin Paveliu, candidat independent. De cand a iesit din PD-L, nu-l mai invita nimeni la televizor. Inainte, era abonat. A intrebat in stanga, in dreapta. Campania costa, apari daca ai bani. Tarifele ajung la 10-20 de mii de euro pentru o ora la televizor.
Prin urmare, un independent fara resursele unui partid in spate isi permite putine intr-o campanie. Are din start un mare handicap in fata adversarilor cu dare de mana. Este motivul pentru care HotNews.ro ii gazduieste gratuit un banner pe site.
Cu acceptul candidatului Paveliu, am pretins ca reprezentam o firma de comunicare mandatata sa negocieze in numele sau. Firma fictiva am botezat-o Media Price. Toate discutiile le-am purtat cu reprezentanti ai diviziilor de markenting sau cu producatori care ne garantau prezenta intr-o emisiune sau alta. Tuturor le-am cerut ca realizatorii emisiunilor sa ii ridice mingi la fileu candidatului nostru, sa iasa cat mai bine.
Unii s-au oferit sa ne formuleze ei intrebarile ca sa para cat mai credibile (B1 TV). Altii ne-au spus ca oamenii lucreaza profi si ne-au garantat ca stiu cum sa mimeze o dezbatere, cu intrebari servite si ca